Sol·licitud que es fa a l’Ajuntament per a l’execució de qualsevol de les construccions, instal·lacions i obres que es detallen a continuació:
- Obres que no requereixen projecte visat
- Construcció de piscines d’ús comunitari
- Moviment de terres en sòl no urbanitzable
- Instal·lació d’antenes de telefonia mòbil
- Obres que requereixen projecte visat
- Obra nova
- Instal·lació de pèrgoles, porxos, cases prefabricades, estacions transformadores i similars
- Ampliació de superfície i/o volum
- Obres de reforma que comportin canvi d’ús a habitatge
- Obres de reforma que comportin variació del nombre d’entitats
- Rehabilitacions integrals que intervinguin sobre la majoria d’entitats i elements de l’immoble
- Instal·lació d’ascensors i aparells elevadors
- Intervenció en els àmbits protegits d’edificis del Catàleg d’Edificis Historico-Artístics
On es tramita?
Pot tramitar-se de forma virtual a través del catàleg de tràmits en línia de l’E-TRAM o pot tramitar-se de forma presencial a les oficines de l’Ajuntament, pel què caldrà presentar la següent sol·lcitud: SOL.LICITUDLLICENCIAOBRAMAJOR
Qui ho pot demanar?
Qualsevol particular o empresa constructora.
Quin cost té?
S’ha de pagar una taxa que equival a un 1,3% del cost d’execució de les obres. Més un impost sobre construccions, instal·lacions i obres que equival a un 3,2% del cost d’execució de les obres. El mínim serà de 25,00€. Tal com es preveu a les ordences fiscals núm. 3 i 7.
Quina documentació cal aportar?
- Projecte tècnic visat que inclogui: avaluació dels residus de la construcció: indicant abocador; aixecament topogràfic, si es tracta d’una edificació aïllada (en projecte bàsic); amidaments; plec de condicions i certificat d’eficiència energètica (en projecte executiu) i justificació del compliment de la normativa (original).
- Full d’assumpció de la direcció facultativa, és a dir, d’arquitecte o d’enginyer, d’arquitecte tècnic o d’aparellador (original).
- Certificat de solidesa, per a les legalitzacions (original).
- Nomenament de contractista o escrit de compromís a nomenar contractista abans de l’inici de les obres (original).
- Qüestionari d’estadística d’edificació i habitatge (original).
- Estudi de seguretat i salut, en el projecte executiu (original).
- Programa de control de qualitat, en el projecte executiu (original).
- Projecte d’energia solar tèrmica (original).
- Projecte tècnic de telecomunicacions (original).
- Estudi geotècnic (original).
A més, el projecte haurà de contemplar la millora de les xarxes de subministrament aèries, així com la retirada dels pals i palometes que puguin estar situades dins de la zona d’afluència de la finca.
Per a realitzar qualsevol gestió serà necessari presentar el document nacional d’identitat i en el cas d’actuar en representació legal de la persona sol·licitant caldrà presentar la documentació acreditativa.
Termini de resolució:
2 mesos. Finalitzat el termini de resolució, l’efecte del silenci administratiu serà NEGATIU quan afecta el domini o servei públic; es tracta d’una obra nova que incompleix la normativa i el planejament urbanístic; manquen informes preceptius i vinculants d’altres administracions; es tracta de moviments de terres i aplanaments; són obres d’edificació, construcció i implantació d’instal·lacions de nova planta; són cases prefabricades o instal·lacions similars; es tracta de la tala de masses arbòries o similars que puguin afectar al paisatge i POSITIU en la resta de supòsits.
Observacions:
Transcorregut els terminis marcats per la llicència es produirà la caducitat. No obstant, el titular de la llicència podrà sol·licitar, abans que es produeixi la caducitat, una prorroga. A més, abans que finalitzi el termini fixat per l’acabament de les obres s’ha de procedir a la correcta execució de la vorera i la calçada, si fós necessari. Pel què fa a l’obra nova cal tramitar en el mes següent a l’acabament de les obres la llicència de primera ocupació.
Finalment, la concessió de la llicència no pressuposa la concessió de les llicències ambientals relacionades, la connexió al clavegueram o xarxa d’aigua municipal, la instal·lació de bastida, la grua o tanca provisional d’obres, etc. Per la qual cosa caldrà obtenir en cada cas la pertinent autorització.
Darrera actualització – 07/03/2017