Comunicació que es fa a l’Ajuntament una vegada finalitzades les obres i abans de la primera utilització i ocupació dels edificis i les construccions que s’indiquen:
- Nova planta.
- Ampliacions.
- Canvi d’ús.
- Gran reforma o rehabilitació que comporti interrupció de la seva utilització i ocupació.
L’objectiu d’aquesta comunicació és vertificar que les obres executades s’adeqüen a la llicència d’obres atorgada. Per tant, s’ha de sol·licitar durant el mes següent a la finalització de les obres.
On es tramita?
Pot tramitar-se de forma virtual a través del catàleg de tràmits en línia de l’E-TRAM o pot tramitar-se de forma presencial a les oficines de l’Ajuntament.
Qui ho pot demanar?
Qualsevol particular o empresa que hagi obtingut prèviament una llicència d’obres.
Quin cost té?
S’ha de pagar una taxa de 100,00 € tal com es preveu a l’Ordença Fiscal núm. 8 reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.
Quina documentació cal aportar?
- Certificat final d’obra i d’habitabilitat (original).
- Certificat del tècnic redactor del projecte conforme els fonaments realitzats s’adapten al projecte d’obres atorgat. En el cas que no s’adaptin, caldrà aportar plànols visats dels fonaments realitzats (original).
- Certificat tècnic o butlletí de final d’obra que garanteixi la correcta execució del projecte de telecomunicacions, segellat per la Generalitat de Catalunya (original).
- Certificat de l’abocador on s’especifiqui la quantitat de terres i runes abocades (original).
- Plànol o plànols “as built” degudament acotats (original).
- Documentació acreditativa d’haver-se realitzat i lliurat als nous propietaris el Llibre de l’edifici, signat degudament per tècnic i promotor (original).
- Sol·licitud de baixa del provisional d’obra (original).
- Fitxa de característiques per acreditar el cost real de l’obra (original).
- En cas que es tracti d’instal·lacions de plaques solars es requerirà, a més:
- Certificat tècnic de posta en marxa de la instal·lació de plaques solars (original).
- Contracte de manteniment de la instal·lació de plaques solars per un mínim de 3 anys (original).
Per a realitzar qualsevol gestió serà necessari presentar el document nacional d’identitat i en el cas d’actuar en representació legal de la persona sol·licitant caldrà presentar la documentació acreditativa.
Termini de resolució:
El termini és d’un mes. Finalitzat el termini de resolució, l’efecte del silenci administratiu serà NEGATIU.
Observacions:
En la visita d’inspecció es comprovarà:
- La millora de les xarxes de subministrament aèries, així com la retirada dels pals i palometes situades dins de la zona d’influència de la finca.
- La correcta reposició de la vorera.
- La correcta execució de la rasa de connexió al clavegueram i l’aigua.
- La correcta numeració del portal d’acord la llicència atorgada.
Darrera actualització – 14/03/2017